"Privatizálódva" - így mosdatja a ballib média Gyurcsányt a Dunaferr-ügyben

A mostanában újra iszonyatos bajban lévő Dunaferrt is Gyurcsányék privatizálták. Miközben a balliberális média ezt a tényt igyekszik módszeresen elhallgatni, a drót.info döntő bizonyítékot mutat be az ügyben.

"A Dunaferr márka 1984-ben született, majd a cég a rendszerváltás után részvénytársasággá nemesült, hogy 2004-ben privatizálódva az ukrán Donbass Ipari Szövetségnél kössön ki." - írta Nagy József, a 24.hu újságírója. Érdemes ízlelgetni ezt a csodálatos fogalmazásmódot: "privatizálódva". Egy másik írásban a dunaújvárosi jobbikos városvezetés narratíváját szolgaian átvéve, a Fidesz alelnökét próbálták belekeverni a gyár körüli történésékbe a telexesek, akik szintén kihagyták a főkolompos nevét.

Természetesen most sem érdemes hinni a balliberális propagandistáknak. A drót.info utánajárt, hogy is "privatizálódott" a Dunaferr. A Magyar Közlöny 2004. szeptember 14-ei számát idézzük:

A Kormány 1088/2004. (IX. 14.) Korm. határozata dr. Soós Adrianna kormánymegbízott felmentéséről

1. A Kormány dr. Soós Adrianna kormánymegbízottat e tisztsége alól 2004. szeptember 30-ával felmenti.
2. Ez a határozat 2004. szeptember 30-án lép hatályba, egyidejűleg a dr. Soós Adrianna kinevezéséről szóló 1025/2003. (III. 27.) Korm. határozat, valamint a DUNAFERR Dunai Vasmű Rt. és a DUNAFERR Cégcsoport privatizációjáról és a térségben jelentkező problémák megoldásához szükséges intézkedésekről szóló 1013/2003. (III. 4.) Korm. határozat 6. pontja hatályát veszti.A miniszterelnök helyett: Gyurcsány Ferenc s. k

Magyarra fordítjuk a jogi nyelvet: a Dunaferrt Gyurcsányék adták el, ezzel a határozattal pedig az akkoriban Medgyessy helyett ügyködő privatizátor visszahívta a cég addigi állami felelősét, lezárva a magánosítást. 2013-ban aztán már gondok voltak a privatizált cégnél. Mindez Gyurcsányék házilapjánál, a korábban szintén Nagy József közreműködésével készülő Mozgó Világnál is szóba került, mikor a DK elnökét kérdezték. Gyurcsány egy liberális közgazdász kérdésére válaszolva kikelt párttársa és jobbkeze, Varju László ellen (!), aki állami segítséget sürgett a Dunaferr dolgozói számára.

Várhelyi Éva:"Az utóbbi hónapban jött elő a Dunaferr ügye, ahol 1500 embert el akarnak bocsátani, ami ellen felemelte a szavát a DK is, annak ellenére, hogy a programjában leírja: vége az államkapitalizmusnak, legyen versenypiac. Varjú László nyilatkozott oda, hogy tegyen valamit a kormány azért, hogy azt az 1500 főt ne bocsássák el a Dunaferrből."

Gyurcsány Ferenc:"A Dunaferr-ügy, hát ezt a Varjut le fogom váltani! Azért tehetem meg, mert tegnap Dunaújvárosban voltam, és dacára annak, hogy azt kérték, azért óvatosan beszéljek, nyíltan az álláspontunkat képviseltem: a Dunaferr hatékonysági problémáira nem az államosítás a válasz. Ez ma szalmaszálként jó kapaszkodó lehet a ve­szélybe került embereknek, de nem megoldás. Hozzátettem, hogy ott a Magyar Posta, ami állami tulajdonban van, és most küld el 850 embert. Az volt a válasz, ha maradok még fél órát, kilépnek a DK-ból, úgyhogy gyorsan befejeztem."

Tehát összefoglalva: Gyurcsány adta magánkézbe a céget, és ezt a döntését közel egy évtizeddel később is védte. Olyannyira, hogy még saját párttársaival is szembement ebben az ügyben. Ez a magánosítás volt az ősbűn, ezért függ most különböző ukrán pénzemberek belharcaitól sok ezer újvárosi dolgozó sorsa. A Fidesz a privatizáció ellen volt (lásd erről lapunk alján a Népszabadság korabeli cikkét). Miként később Dunaújváros jobbikos polgármestere, Pintér Tamás is, aki "kótyavetyének" nevezte a Gyurcsány-féle eladást, hogy aztán mostanra összeálljon a balliberális milliárdossal. Az önmagát és szavazóit csúnyán eláruló Jobbiknak ma már az az érdeke, hogy a valós felelősök helyett a Fideszt rángassa bele a történetbe.

Röviden, ezen a héten éppen ez az a múlt, amelyet el kell titkolni a ballib médiának. Persze a 24.hu főszerkesztőjének, aki "falta Gyurcsányt", és aki "Őszödre várva" címmel írt cikket, ez a propagandamunka biztosan nem esik nehezére.

(MTI Fotó: Koszticsák Szilárd, cikkekről készült fotók: Magyar Közlöny, Arcanum)

 

Article alt!
Article alt!

Ez a honlap „cookie”-kat (sütiket) használ.

Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, a felhasználó azonosítása nélkül. A honlap további használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. A cookie beállítások bármikor megváltoztathatóak a böngésző beállításaiban. További információ itt: Adatkezelési tájékoztató

elfogadom